KOCAELİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME MERKEZİ

Öğrenci Başarı İzleme Araştırması 10. Sınıf Uygulaması

Milli Eğitim Bakanlığı 2023 Eğitim Vizyon Belgesinde yer alan Öğrenci Başarı İzleme Araştırması 10. sınıf düzeyinde 25 Nisan 2019 Perşembe günü ilimizde belirlenen değişik türdeki 5 lisede gerçekleştirildi. 10. sınıf seviyesinde yapılan araştırmaya 686 öğrenci katıldı.
Öğrenci Başarı İzleme Araştırması 10. Sınıf Uygulaması

 

 

              

25-04-201910. Sınıf Öğrenci Başarı İzleme Araştırması

               Öğrencilerin üst düzey zihinsel becerilerinin (eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme, analiz, sentez vb.) daha iyi ölçülebilmesi amacıyla sınavlarda açık uçlu maddelerin de kullanılması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu gereklilikten hareketle 10. Sınıf Öğrenci Başarı İzleme Araştırması hazırlanmıştır. Bu araştırma, ulusal bir izleme yapılmasını da amaçlamaktadır. 10. Sınıf Öğrenci Başarı İzleme Araştırması; Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından uygulanmaktadır.

Öğrencilere uygulanacak beceri testleri ile birlikte farklı veri toplama araçları kullanılarak eğitim ve öğretimi etkileyen faktörler de değerlendirilmektedir. Bu amaçla yönetici, öğretmen ve öğrenci anketleri geliştirilerek araştırma içerisinde çok boyutlu bir değerlendirme yapılmaktadır. 10. Sınıf Öğrenci Başarı İzleme Araştırması’nın pilot uygulaması belirlenen illerde 2019 yılı Nisan ayı içerisinde gerçekleştirilmektedir.


25-04-2019


10. Sınıf Öğrenci Başarı İzleme Araştırması’nın Amacı Nedir?

10. Sınıf Öğrenci Başarı İzleme Araştırması, “10. sınıf düzeyindeki öğrencilerin okuma becerileri, matematik okuryazarlığı ve fen okuryazarlığında zihinsel becerilere sahip olma durumlarının ve bu becerilerle ilişkili özelliklerin belirlenmesini” amaçlamaktadır.



 

 

25-04-2019


10. Sınıf Öğrenci Başarı İzleme Araştırması Neyi Ölçmektedir?

               10. Sınıf Öğrenci Başarı İzleme Araştırması, “10. sınıf düzeyindeki öğrencilerin okuma becerileri, matematik okuryazarlığı ve fen okuryazarlığında edindikleri bilgi ve becerileri gündelik hayatta kullanma yeteneklerini, hazırlanan veri toplama araçları ile ölçmektedir. Ayrıca çalışmada öğrencilerin kendileri hakkındaki görüşleri, öğrenme biçimleri, okul ortamları ve aileleri ile ilgili güncel bilgiler; yönetici, öğretmen ve öğrenci anketleri kullanılarak toplanmaktadır.

 

           

  

25-04-2019

10. Sınıf Öğrenci Başarı İzleme Araştırması’na Katılan Öğrenciler Nasıl Seçilmektedir?

               Araştırma, ülkemiz genelinde 10. sınıfta öğrenim gören öğrencileri kapsamaktadır. Araştırma için örneklem belirlenirken öğrencilerin kayıtlı oldukları okulların türleri (fen lisesi, sosyal bilimler lisesi, Anadolu lisesi, imam hatip lisesi ve meslek lisesi), okulların bulunduğu yer (kasaba ve şehir), okulların idari biçimi (kamu veya özel) gibi değişkenler esas alınmaktadır.

               Araştırmada yer alacak okulların seçimi, tabakalı örnekleme yöntemine göre seçkisiz olarak yapılmaktadır.





25-04-2019

  10. Sınıf Öğrenci Başarı İzleme Araştırması’nda Kullanılan Soru Türleri Nelerdir?

               10. Sınıf Öğrenci Başarı İzleme Araştırması’nda öğrencilere farklı türde ve sayıda kitapçık verilmektedir. Test uygulamasında her kitapçık için 60 dakikalık bir süre verilmektedir.

               Uygulamada kullanılan kitapçıklarda sorulan sorular; çoktan seçmeli, doğru yanlış ve öğrencilerin düşüncelerini kendi cümleleriyle ifade etmesine olanak sağlayan kısa ya da uzun cevaplı açık uçlu sorulardan oluşmaktadır.

Kozluk Mahallesi İnönü Caddesi No 32 İzmit/KOCAELİ - 02623221269

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.